„Capital Gate“ yra ADNEC‘s (Abu Dhabi National Exhibition Company) gravitaciją paneigiantis naujasis dangoraižis Jungtinių Arabų Emyratų sostinėje. Projekto komanda sukūrė 18 laipsnių vakarų kryptimi linkstantį statinį (tai yra keturis kartus daugiau nei Pizos bokštas), naudojant sudėtingas struktūras, kurios buvo geometriškai sudėliotos naudojant Tekla BIM programinę įrangą.
Labiausiai pasaulyje pasviręs bokštas – BIM dangoraižis
Tekla programinė įranga buvo naudojama detalizuoti labiausiai ikoniškiems pasaulio statiniams. Trijų dimensijų modeliavimo funkcija gravitaciją paneigiančią architektūrinę išraišką paverčia įmanoma.Kiekvieno sudėtingos struktūros komponento 3D koordinatės buvo suskaičiuotos naudojant Tekla Structures, kuri užtikrino visišką integraciją bei rėmo ir jį laikančių kolonų surinkimą.
„Capital Gate“ žymus yra 35 aukštų, 525 pėdų dangoraižis, kuris yra dalis sostinės centro vystymo projekto, aplink Abu Dhabi Nacionalinį Parodų Centrą. Šis statinys charakterizuoja prezidentinių apartamentų liukso klasės viešbutį bei ofiso erdves. Šis 18 laipsnių krypstantis dangoraižis buvo siūlomas svarstyti Gineso Rekordų knygai, pasaulio rekordui kaip „labiausiai pasaulyje pasviręs pastatas“.
13 000 tonų plieno
Konstrukcija pasižymi vidiniu gembiniu atriumu 17 bei 18 aukštuose, pritaikytu projektuojamam baseinui bei poilsio erdvei. Projektui buvo taikoma tinklinė konstrukcinė technologija. Kiekvienas išorinės dangos elementas yra palaikomas plieninės tinklinės panelės. Tam, kad būtų išlaikytas reikiamo polinkio profilis, kiekviena panelė švelniai linksta viena kitos paviršiaus atžvilgiu. Išorės tinklo elementai yra pagaminti iš keturkampio skerspjūvio tuščiavidurių vamzdžių, tuo tarpu vidiniai tinklo elementai yra pagaminti iš apvalaus skerspjūvio tuščiavidurių vamzdžių. Išorinis tinklas suteikia antrinę atramą banguotajai Splash struktūrai, kuri leidžiasi nuo 19 aukšto žemyn bei suteikia patrauklių šešėliavimą.

Capital Gate Tower konstrukciniai sprendininiai Nuotr. pirma iš kairės © Jeff Schofield, dešinėje © ADNEC
Pastato laikančioms plieninėms konstrukcijoms buvo sunaudota daugiau nei 13 000 tonų medžiagos, nepamirštant ir metalo paklotų. Plieno griaučiai susideda iš 702 išorinių elementų mazgų su papildomais 5 mazgais fiktyviems išorės elementams 18, 18M bei 19 aukštuose bei 120 vidinių elementų mazgų ties susikirtimais. Susikertančiuose taškuose, tuščiaviduriai elementai susijungia dviejose ašyse ir grindų sijos susijungia trečiojoje, lygiagrečiai elementų paviršiams. Kadangi nei viena panelė nėra vienoje plokštumoje su kita, kiekvienas mazgas yra unikalus ir formuojamas su storo skersmens kryžmine jungtimi per paneles. Tam, kad būtų sumažintas pasislinkimas mazguose, tinkliniai elementai buvo orientuoti‚ perpjovimu per perpjautas paneles (angl. bisection of bisecting planes) metodu.
BIM struktūros kontrolė kiekvienoje projekto stadijoje
„Tekla sprendimai padeda išspręsti pačias sudėtingiausias idėjas, taigi „Capital Gate“ yra dar vienas Teklos galimybių pavyzdys padedant Eversendai suprojektuoti ir sumodeliuoti ikoniškus stebuklus,“ – sakė Tahir Sharif, Viduriniųjų Rytų „Tekla“ padalinio direktorius.
Panaudojant „Tekla Structures“ galimybes, sudėtingų „Capital Gate“ dangoraižio tinklinių elementų modeliavimas buvo puikiai suvaldytas. Programinės įrangos atributai padėjo sušvelninti struktūros konstrukciją. Projektavimo daliai, elementai buvo orientuoti su minimaliu prasislinkimu naudojant minėtą perpjovimu per perpjautas paneles metodą. Pasislinkimo vertės buvo gautos iš „Tekla“ 3D modelio ir panaudotos kryžminių jungčių taškams. Sutvirtinimo ilgiai buvo taip pat sumodeliuoti tam, kad būtų galima juos įvertinti gaminant kryžmines jungtis. Sijos, besijungiančios su mazgais, buvo sudėtos modelyje tam, kad būtų galima išvengti elementų susikirtimų, kurie galėtų sukelti ekscentricitetą jungtims. Ekscentricitetas buvo išmatuotas modelyje ir naudojamas jungčių projektavimui.

Sudėtingų Capital Gate dangoraižio tinklinių elementų modeliavimas atliktas panaudojant Tekla Structures. © Tekla Structures
Tikrieji elementų dydžiai buvo gauti iš preliminaraus modelio. Tai padėjo sumažinti medžiagų pereikvojimą. Važtų kiekiai, šlyties smeigės bei dažai buvo gauti iš „Tekla Structures“ raporto. Surinkimo sąrašai, gauti iš „Tekla“ modelio, buvo paversti užduotimis ir formatais planavimui bei priežiūrai tokiems darbams kaip gamyba, dažymas ir statymas.
Greitesnė ir tikslesnė gamyba
NC failai buvo eksportuojami iš „Tekla Structures“ ir pritaikomi greitesnei bei tikslesnei gamybai. Tinklo elementų gamybai buvo sumontuoti laikini stendai, pasinaudojant modelyje pateiktais individualių vienetų koordinatėmis. Taip pat panaudojant tas koordinates, atskiri vienetai buvo apjungti į mazgus. Gravitacijos centro vieta ir individualių vienetų svoriai buvo taip pat gauti iš „Tekla Structures“ ataskaitų. Tokia informacija padėjo su kėlimo metodu bei statybos metu.
Varžtų ataskaitos, paremtos surenkamaisiais ženklais, padėjo komandai sukoordinuoti varžtų naudojimą. Globalios 3D koordinatės iš „Tekla“ modelio buvo panaudotos ruošiant sudėtingą išorės tinklą bei nustatant jo narių pozicijas. Po to, „Tekla“ modelis buvo perduotas dangos komandai tam, kad būtų išspręstos dangos sistemos. Modelis buvo naudojamas koordinavimui su architektūriniu modeliu tam, kad būtų galima maksimaliai sumažinti susikirtimo galimybes. Taigi, modelis sugeneruotas „Tekla Structures“ suvaidino esminę rolę planuojant bei vykdant darbus saugesniu bei greitesniu keliu.