Vakarų Anglijos traukinių transporto tinklo programos (angl. Network Rail’s North of England Program) dalis „Northern Hub“ – tai ambicingas projektas, skirtas transformuoti traukinių tinklą ir padidinti jo galimybes. Mančesterio jungtis „Ordsall Chord“ yra ašinė šio projekto dalis, skirta apjungti centrinę Mančesterio stotį su „Victoria“, „Oxford Road“, „Deansgate“, „Salford Central“ ir „Piccadilly“ stotimis. Ši užduotis reikalauja grandiozinių pertvarkymo darbų jau egzistuojančioje infrastruktūroje ir ypatinga tuo, kad privalo išsaugoti paveldo objektus, senovinius arkinius tiltus (viadukus). Dar nebaigus darbų (2015 spalis – 2017 gruodis), „Ordsall Chord“ geležinkelio pervaža išrinkta geriausiu infrastruktūros projektu „2016 Tekla BIM Awards“ konkurse.
Geležinkelio pervaža „Ordsall Chord“. Darbų pobūdis ir mastas
Senoji geležinkelio jungtis, einanti virš arkinio blokinio viaduko „Victorian“, ilginama ir platinama. Naujoji „Ordsall Chord“ jungtis bus 3,2 km ilgio ir 350 m pločio. Taip bus praplėsta gyvybiškai svarbi geležinkelių eismo trąsa, tarnausianti milijonams keleivių per metus.
Paveldo objektas – 1860 metų statybos „Princes’ Bridge“ pėsčiųjų tiltas per Irwell upę – dėl prastos būklės demontuojamas, tačiau dienos šviesą po 150 metų išvys atrestauruotas ir sutvirtintas kitas, ne mažiau vertingas „Stephenson’s Bridge“ tiltas, statytas 1830 m.
Sėkmingo projekto pagrindas – jo dalyvių bendradarbiavimas
„Northern Hub“ aliansą sudaro savininkas „Network Rail“ ir kompanijos-rangovai: „Siemens“, „Amey Sersa JV“ ir „Skanska BAM JV“. Alianso šalys dalinasi konkrečiomis darbų zonomis ir neša dalinę atsakomybę projekte. Tai įpareigoja dirbti atsižvelgiant į partnerius ir derinti su jais atliekamas projekto dalis.
Civilinės inžinerijos atstovas „Skanska BAM JV“ atrinko kompaniją-projektuotoją „AECOM Mott MacDonald JV (AMMJV)“ ir metalo konstrukcijų rangovą „Severfield“. Pasirenkant šias įmones buvo vertinamas ne tik atskirų kompanijų darbas, bet ir pasiryžimas bei gebėjimas dirbti kartu. Kombinuota šių kompanijų komanda pradėjo artimą bendradarbiavimą jau pradinėje projektavimo stadijoje. Šis faktas neturi precendentų, nes dar niekada metalo konstrukcijas gaminanti ir montuojanti kompanija neprisijungė ir nedalyvavo projekte pačioje projektavimo stadijos pradžioje. Tai sąlygojo padidintą dėmesį itin svarbioms inžinerinio darbo detalėms.
BIM modeliavimo procesai. Darbų eiga
Baziniams duomenims sukurti buvo panaudoti topografiniai vietovės duomenys. Panaudojus „Bentley AECOsim“ programinę įrangą sudarytas egzistuojančios infrastruktūros modelis.
Naujojo objekto perplanavimas ir perprojektavimas turėjo atitinkti Jungtinės Karalystės parlamento patvirtintas sąlygas, kurias minėtoji institucija pateikė 2D formatu PDF failais.
Naujosios geležinkelio pervažos modelio gamybai (išplėtimui, patobulinimui, geriausių įmanomų inžinerinių sprendimų paieškai) projektuotojų komanda naudojo „Bentley AECOsim“.
Kadangi „Ordsall Chord“ infrastruktūros projektas yra multi-disciplinarinis, akivaizdu, kad visa jo sudedamųjų dalių įvairovė turi būti tiksliai suderinta tarpusavyje. Šiuo tikslu buvo sukurtas vienas bazinis BIM modelis (sertifikuotas tarptautinės korporacijos IDC), kuriuo naudojasi visos projekto komandos. Tai palengvina visų projekto dalyvių tarpusavio supratimą, bendradarbiavimą, koordinavimą.

Metalo konstrukcijų projektavimui buvo pasirinkta TRIMBLE įranga „Tekla Structures“. Taip informacija, skirta gamybai, galėjo būti tiksliau detalizuota, o gamintojai, savo ruožtu, galėjo teikti pastabas ir siūlymus modelio tobulinimui, atsižvelgiant į projekto konstrukcijų reikmes.
Dalis „Ordsall Chord“ konstrukcijų yra įdomių ir sudėtingų geometrinių formų. Dauguma jų iš metalo, tačiau yra ir statomų iš blokų bei betoninių, liejamų statybos aikštelėse. Darbų ir medžiagų įvairovė reikalauja ypač daug dėmesio detalėms ir jų tarpusavio ryšiams. Dėl šių priežasčių projektuotojų komanda vėl kreipėsi į „Tekla Structures“, nes ši programinė įranga suteikia galimybę kiekvieną modelio atkarpą nagrinėti atskirai.
Dalinimasis duomenimis tarp konstrukcijų projektuotojų ir gamintojų ir tarp betono darbus atliekančių statybininkų vyko taip pat „Tekla Structures“ resursų pagalba, nes visa šiems projekto dalyviams reikalinga informacija profesionaliai ir kiek įmanoma pilnai pateikiama būtent šioje skaitmeninėje programoje.

BIM ir „Tekla Structures“ nauda projektui
Projekto užsakovas ir savininkas „Network Rail“ įvertino skaitmeninių technologijų įtaką organizuojant, prižiūrint ir valdant projektą bei pripažino jų teikiamą naudą. Jų padalinys ORBIS (angl. Offering Rail Better Information Services) buvo prijungtas prie bazinio modelio, sekė darbų eigą, galėjo siūlyti idėjas ir teikti pastabas. Tai padėjo sukurti tobulesnį modelį, atitinkantį pageidavimus ir technines galimybes.
Įtakota sėkmingai vykdomo projekto „Ordsall Chord“, „Northern Hub“ programa įsipareigojo visus svarbius darbus vykdyti naudojant skaitmeninio modeliavimo BIM įrankius ir siekti „BIM Level 2“, t.y. tarpdisciplinarinės komunikacijos skaitmeninėje erdvėje.
Visoms schemoms ir brėžiniams „Northern Hub“ jau turi pastovius nusistovėjusius BIM ir CAD standartus, užtikrinančius, kad bazinis modelis ir visa darbų koordinacija vyksta naudojantis bendra duomenų aplinka (angl. CDE – common data environment), kuri yra privaloma visiems projekto dalyviams, įskaitant mažiausius subjektus tiekimo grandinėje.
